Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Kino-Teatr Powiśle
Tel.55 277 23 06
e-mail: kino@scksztum.pl



Borys_Godunow

BORYS GODUNOW

Autor: Modest Mussorgsky

Czas trwania: 160 minut [bez przerwy]

Obsada:

René Pape (Borys Godunow), David Butt Philip (Grigorij), Maxim Paster (Szujski), Aleksey Bogdanov (Szczełkałow), Ain Anger (Pimen), Ryan Speedo Green (Warłam)

Twórcy:

Sebastian Weigle (dyrygent), Stephen Wadsworth (reżyseria), Ferdinand Wögerbauer (scenografia), Moidele Bickel (kostiumy), Duane Schuler (światło), Ken Howard (zdjęcie w tle)

Opis:

Długo oczekiwany sezon transmisji do kin z nowojorskiej The Metropolitan Opera rozpoczynamy pokazem Borysa Godunowa. To jedyna dokończona opera Modesta Musorgskiego. W tytułowej roli pochłoniętego ambicjami, a zarazem dręczonego przez paranoiczny strach cara, wystąpi po raz kolejny bas René Pape. Pod batutą Sebastiana Weigle’a jedno z najwybitniejszych dzieł rosyjskiej opery zostanie zaprezentowane w swej XIX-wiecznej wersji. Produkcja Stephena Wadswortha w poruszający sposób oddaje nadzieję i cierpienie nie tylko tytułowego władcy, ale też całego narodu rosyjskiego.

plakat

W MOICH KOŚCIACH OGIEŃ

Autor: Terence Blanchard / Libretto: Kasi Lemmons

Czas trwania: 195 minut [z przerwą]

Obsada:

Will Liverman (Charles), Angel Blue (Przeznaczenie/Samotność/Greta), Latonia Moore (Billie)

Twórcy:

Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), James Robinson (reżyseria), Camille A. Brown (reżyseria), Allen Moyer (scenografia), Paul Tazewell (kostiumy), Christopher Akerlind (światło), Greg Emetaz (projekcje), Camille A. Brown (choreografia), Eric Woolsey (zdjęcie w tle)

Opis:

Dyrektor muzyczny nowojorskiej opery Yannick Nézet-Séguin oraz Terence Blanchard, zdobywca nagrody Grammy, muzyk jazzowy i kompozytor, po raz pierwszy łączą siły w adaptacji wspomnień amerykańskiego dziennikarza i prezentera stacji Black News Channel Charlesa M. Blowa.


Debiut operowy Blancharda zabierze nas w przejmującą podróż, w której towarzyszyć nam będzie młody, czarnoskóry człowiek, próbujący przezwyciężyć traumy i trudy życia. Autorką libretta jest Kasi Lemmons, produkcję współreżyserują twórcy najnowszej adaptacji Porgy i Bess braci Gershwinów – James Robinson i Camille A. Brown. W Charlesa M. Blowa wcieli się wschodząca gwiazda międzynarodowej operowej sceny, baryton Will Liverman. Partnerować będą mu sopranistka Angel Blue w potrójnej roli Przeznaczenia, Samotności i Grety oraz Latonia Moore jako Billie.

Uwaga: Fire Shut Up in My Bones | W moich kościach ogień zawiera treści dla dorosłych, które mogą nie być odpowiednie dla młodych odbiorców.
 

dama_kameliowa

Kompozytor/Autor: Fryderyk Chopin

Czas: 170 minutes

Choreografia:

John Neumeier

Streszczenie:

Historia paryskiej kurtyzany Marii Duplessis, spisana w powieści „Dama kameliowa” przez Aleksandra Dumasa syna stała się kanwą dla licznych dzieł: dramatu, opery Verdiego „La traviata”, niezliczonych filmów i baletu Johna Neumeiera – jednego z największych choreografów XX wieku.
Młody arystokrata Armand zakochuje się w kurtyzanie Małgorzacie, kobieta także odnajduje w tym romansie prawdziwą miłość. Niestety wie, że jest śmiertelnie chora. Neumeier, chcąc przenieść powieść Dumasa na scenę baletową, początkowo brał pod uwagę muzykę Verdiego, zastanawiał się też nad kompozycją Henry’ego Saugueta. Ostatecznie za namową dyrygenta Gerharda Marksona wykorzystał utwory Fryderyka Chopina. Na premierze w 1978 roku w Stuttgarcie poruszającą kreację głównej bohaterki Małgorzaty Gautier stworzyła primabalerina Marcia Haydée, a balet rozpoczął tryumfalny pochód przez najważniejsze sceny świata – niedawno zawitał do Moskwy.

carm_man_opera

 

 

CAR MAN 

Zapierające dech w piersiach wydarzenie taneczne, przygotowane przez uznanego na całym świecie choreografa Matthew Bourne’a oraz jego Grupę Taneczną New Adventures, The Car Man jest luźną interpetacją słynnej opery Bizeta (CARMEN), odtwarzającą tę najbardziej znaną w muzyce klasycznej partyturę w genialnych aranżacjach Terry’ego Davies’a. Rodzinna hiszpańska fabryka papierosów z XIX w, przeobraża się w garaż-restaurację w Ameryce w roku 1960, w pewnym jednak momencie marzenia i pasja zostają zachwiane przez przystojnego przybysza. Napełnieni gorącem i pragnieniami, mieszkańcy wpadają w spiralę chciwości, pożądania, zdrady i zemsty. Scenografia Leza Brothersona, wspaniałe oświetlenie Chrisa Davey’a, oraz porywająca narracja Matthew Bourne’a korzystająca z elementów kinematografii, kreują widzom potężną i bezkompromisową wizję małego amerykańskiego miasteczka.

Kliknij aby powiększyć

STRESZCZENIE LIBRETTA

Rzecz dzieje się w Rzymie w połowie XIX wieku.

AKT I

Stary kawaler Don Pasquale (wł. dosł. Pan Wielkanocny) postanowił się ożenić, ponieważ jego siostrzeniec Ernesto, który jest zakochany w młodej wdówce Norinie, nie chce wziąć żony wybranej przez wuja. Don Pasquale nie zamierza zostawić spadku po sobie nieposłusznemu siostrzeńcowi, dlatego potrzebna mu żona, która stanie się jego jedyną spadkobierczynią. Jego przyjaciel, doktor Malatesta (wł. dosł. Boligłowa), oferuje mu rękę swej własnej siostry, podobno pięknego i skromnego dziewczęcia. W rzeczywistości jednak doktor Malatesta chce pomóc Ernestowi i Norinie. Namawia młodą wdówkę, by zagrała rolę jego siostrzyczki i po ślubie zamieniła życie Don Pasquala w piekło.

AKT II

Ernesto zamartwia się swym losem. Don Pasquale jest oczarowany, gdy doktor Malatesta przedstawia mu swoją siostrę, nieśmiałą „Sofronię”. Postanawia od razu wziąć z nią ślub. Kiedy tylko akt ślubu zostaje podpisany (w obecności fałszywego notariusza, sprowadzonego przez Malatestę), „Sofronia”, którą jest w rzeczywistości Norina, zamienia się w apodyktyczną złośnicę. Don Pasquale jest w szoku, a doktor Malatesta i Ernesto cieszą się z takiego obrotu sprawy. 

AKT III

Nowa „żona” Don Pasquala trwoni pieniądze na lewo i prawo, zachowuje się też wobec staruszka niezwykle obcesowo. Gdy zdesperowany Don Pasquale znajduje podrzucony liścik, w którym mowa o schadzce jego żony z kochankiem, błaga doktora Malatestę o pomoc. Ten sugeruje zaczaić się na zdrajców i przyłapać ich na gorącym uczynku. W ogrodzie spotykają się Norina i Ernesto. Na to wpada Don Pasquale z doktorem. Ernesto ucieka, a „Sofronia” zapewnia, że była w ogrodzie sama. Don Pasquale ma dość i powierza rozwikłanie sprawy Malateście. Ten oświadcza „Sofronii”, że jej mąż zgadza się na małżeństwo Ernesta z Noriną i przyznaje im całkiem miłą sumę pieniędzy – ku zdumieniu samego Don Pasquala. „Sofronia” wpada w furię, nie będzie przecież mieszkała pod jednym dachem z inną kobietą i dzieliła z nią władzy! Staruszek cieszy się z jej chęci odejścia. W tym momencie cała prawda wychodzi na jaw. Don Pasquale jednak nie żywi urazy, bowiem wszystkie jego problemy nagle zniknęły. Opracowano na podstawie Błogosławi Ernestowi i Norinie.